Petit pan

Ik ken een half Frans baby'tje.
Dat lieve kleine ventje mag binnenkort elke dag naar oma.
Bij zijn oma wordt hij geknuffeld, verwend en heel graag gezien.

Voor dat kleine boeleke maakte ik een nieuwe parklegger.
Eentje op maat van het park waar baby's mama vroeger nog in lag.


Omdat het een half Frans kindje is, koos ik een Frans stofje.
Petit pan, daar kan je niet fout mee doen.


Ik maakte deze parklegger volgens de werkwijze van het dekentje.
Ik knipte één lap op maat, naaide er paspel aan.
De andere lap knipte ik wat groter, net als een stuk donsdeken uit Ikea.
De laatste twee stikte ik tegelijk tegen de eerste laag. 
Niet vergeten om striklintjes in de hoeken te voorzien.



Dit parkleggertje is omkeerbaar. 
Ik weet al welke kant ik zou kiezen.



<3 petit pan!


dons, Ikea


Reacties

  1. een parklegger?? die ga ik gelijk opzoeken op google... nooit van gehoord maar wel geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige stofjes, aan beide kanten even leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. supermooi!! Ja, dat zou ik ook eens moeten proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een parklegger... ik vind het toch weer een geweldig woord. In ieder geval heb je dit prachtig gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh! Ik ruik iets interessants wat ik binnenkort ook wel wil maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer zo prachtig... hoe en wanneer doe je het toch allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herlijk!! Ik heb hetzelfde gedacht over Petit Pan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Parklegger, boxkleed, whatever : de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi Griet! Kon ik maar al wat beter naaien (en kende ik al maar wat meer blogs) toen de kindjes geboren werden... Zijn dat twee petitpannekes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, An, twee petit pannekes en ik heb me hetzelfde bedacht. Ik wou dit ook maken voor mijn baby's.

      Verwijderen
  10. Je hebt twee zeer mooie stofjes gekozen,zachte kleurtjes, ideaal voor zo een klein boeleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi. Het baby'tje gaat er veel plezier aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi! Grappig, jij kocht de stoffen bij elkaar, daarom had ik ze destijds ingekocht, maar er zijn niet zoveel mensen die ze combineren: en dat is juist zo super bij elkaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg mooi!!! en prachtige stoffenkeuze, zoals altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wil terug een baby'tje (zijn) ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi weeral. Had ik een jaar geleden maar geweten dat ik dit zelf ook kon... Dan zou ik toch wel voor dat tweelingpark gegaan zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi!! Ik wil ook een parklegger maken voor mijn dochter haar parkje. Maar ik wist niet goed wat ik moest gebruiken als vulling, een donsdeken is daar ideaal voor! Juist wel 1 vraagje, hoe knip je het? Gebruik je daar je gewone stofschaar voor? Is dat niet wat te dik ervoor?

    Vele lieve groetjes
    Fannytje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Fanny'tje,
      Ik gebruik een gewone stofschaar en dat gaat prima, hoor! Ik gebruikte één laagje en dat lijkt wel goed te werken. Lekker zacht!

      Verwijderen
    2. Thx voor het antwoord! Dan ga ik dat ook proberen :-D

      Vele lieve groetjes
      Fannytje

      Verwijderen
  17. Zeer mooi gedaan! Je brengt me op ideeën. Is dat wat voor beginners? 't Is toch redelijk recht op recht, moet lukken?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!