De testjurk deel één

Wij zijn hier grote fan van jurken. Dat trek je in één beweging aan en dat is zo meisjesachtig!
In mijn hoofd zat een model dat ik op papier schetste en dan uitwerkte.

Aan het basispatroon voor het bovenstukje dat ik altijd gebruik voegde ik halve mouwtjes toe. 


Voor het rokdeel met veel zwier koos ik een trechtervormig patroon. Ik had wel 13 stukken nodig, maar het resultaat is nog meer zwier dan een cirkelrok.



De mouwtjes stikte ik dubbel. 
Het bovenpand is volledig gevoerd.



Deze testjurk is geslaagd.
Ook al werd ze gemaakt uit een zeer dikke tafellaken-achtige stof uit de Sleepstraat in Gent,
ze zal hier graag gedragen worden.






Wij hebben ons nieuw lievelingsjurkpatroon gevonden.
Er ligt al een tweede geknipt klaar!



Reacties

  1. Zwart wit en toch vrolijk - heel geslaagd.
    En voor deze dagen met een lange mouw shirtje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, wauw! Is dat makkelijk te doen, zo'n strokenrokje omzomen? Ik vind een cirkelrok omzomen quasi onmogelijk netjes te doen, je krijgt hoe dan ook ribbeltjes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Strijken en stomen is dé oplossing! En je kan het ook maar één keer omleggen dus werk ik de randen eerst af met de overlock.

      Verwijderen
    2. Voilà, een overlock voor 2013 is dus hét goede voornemen :) én een goei stoomstrijkijzer, maar dat doe ik nu eenmaal niet zo graag...

      Verwijderen
    3. Geleerd op de naailes : gewoon langs de rand stikken (enkele stof) met een rechte steek op een paar mm van de rand. De stof gaat dan vanzelf naar binnen trekken en je kan dan een mooie zoom stikken zonder nepen of ribbeltjes.
      Ik kan nog niet zo goed naaien en heb er niet veel tijd voor, maar dit heb ik getest en het werkt echt. Eerst met een proefcirkel van een 20 cm diameter, dan met een cirkelrok.

      Verwijderen
    4. Zo leuk, dit jurkje!! De rokdelen (trechtervormig patroon) staat dat in 1 van je 2 boeken? Ik vind het er precies niet terug in boek 1 of 2, of heb ik erover gekeken (met al die supercombinaties zou dat wel eens kunnen :-) )

      Verwijderen
  3. Heel erg mooi.... Tutorial voor rokdeel......prettig please?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! En t zal wel zijn dat dat een favoriet jurkje is, zo zwieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! En jouw modellen werken ook altijd zo goed mee! (die van mij liggen altijd dwars hihi!
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Maar wat een werk, zo 13 panden mooi aan elkaar stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie swung heeft die rok...zo meisje meisje, mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superjurk!! Misschien de moeite waard om er een tutorial van te maken voor de andere meisjesmama's??? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahum. Dat zou willen zeggen dat ik nog een paar patroondelen online moet gooien!

      Verwijderen
  9. Weer een schoontje Griet! Nog even en je hebt genoeg bij elkaar voor een tweede boek ;-) Wel eentje waar veel stof in kruipt, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lukt met een meter! Maar dan wel als je de voering in een ander stofje doet!

      Verwijderen
  10. Een prachtig modelletje!
    Wij zijn ook fan van de kapmouwtjes! Ik zie dat jij je ze dubbelt (ik leg er een klein zoompje in). Is wel heel netjes zo, ga ik volgende keer ook eens proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, zo mooi Griet!!! Euhm, is dat uit te leggen op een naaiavondje? Zeker weten dat deze bij Fien ook een hit zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo knap dag je zoiets zelf kan tekenen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jaaa... die wil ik. Heerlijk, al die stippen en dan dat model. Ik wil er twee, ;e;en in maatje 128 en een in een XXXXL voor mama's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. liesbet de graef29 december, 2012

    Wishlist boek vr volwassen maten dis te zeggen van 40to50 realistisch blijven doen griet please

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waw, wat leuk! Dat valt hier ook in de smaak! En met een zelfgemaakt patroon, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. WAUW!!! Ik ben weeral grote fan! Superknap!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig met haar mooie bril! Uit 1m? Heb je dan delen 'op z'n kop' moeten leggen? Hoe werkte je de voering met het dubbele van het mouwtje af? Zit dat naadje dan naar binnen of naar buiten? Meer hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ziet er een beetje retro uit. En ik vind dat een rok uit panden altijd mooier valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt een heel leuk jurkje! Ik ben alvast fan en m'n dochters ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb het niet voor zwart en wit, maar heel tof jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik vind het een heel geslaagde jurk !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Da's een mega leuk jurkje
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldige jurk, en knallende schoentjes. Zo wil ik ook wel een paar!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Moooooi, ik zou ook zeer blij zijn met dit patroontje. Dit voldoet precies aan datgene waar ik al 3 dagen naar op zoek ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hey, als je enkel het bovenstuk voert, zit dus het onderste stuk van je blinde rits enkel aan de goeie stof, kriebelt dat niet? Of heb je een manier om dat toch te bedekken. Draagcomfort voorop he :-) prachtige dingen trouwens, alles wat je maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. je kan een stukje biais naaien over het uiteinde, maar ik krijg geen klachten hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!