de verkleed-kroon voor bijna echte prinsessen

 Scoor als mama met deze instant-verkleedkroon.
Gewoon uit mooie restjes stof of helemaal versierd met kralen voor geduldigere mama's en kinderen.


Knip twee stukken stof uit, verstevig ze en teken deze kroon op de stof.


Verstevig de stoffen met vlieseline. Ik gebruikte een laag gewatteerde en een laag gewone.


Leg de stoffen met de foute kanten tegen elkaar.
Stik met een mooie zigzagsteek door alle lagen.


Knip uit rond de stiksels.


stik dicht tegen de onderste rand horizontaal twee knoopsgaten.



Maak de knoopsgaten open en schuif er een diadeem door.


Meteen aan twee kanten draagbaar en snel klaar.







Reacties

  1. Geweldig! Die ga ik zeker een keer maken. Hebben we hier ook weer twee heel dankbare dochters.

    tantefientje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg tof! En in dat stofke helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gaat bij ons ook scoren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De schoonheid van iets simpel! Knap

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, zo eenvoudig maar zo'n mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ah ik heb hier nog een mishandelde diadeem liggen die ik op deze manier een tweede leven kan geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee, met mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. waauw, superleuk idee zeg, waar blijf je dat toch allemaal halen?! Ik pin het ook meteen!! Dankjewel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig! Ik ga dit volgende maand zeker kunnen gebruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super idee! Gepind ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, leuk idee! Hier ook gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoe origineel! ga ik ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze is TOP. Met dit idee kan ik voor de peuters op school heel veel hoedjes en kroontjes mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. top! eentje om te onthouden, bedankt voor het idee

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!