dat ik er nog iets kan van leren


Handige gids voor creatieve bloggers, staat op de cover.
Ik behoor tot de categorie creatievelingen, 
dus werd mijn nieuwsgierigheid wel gewekt.

Een nieuw boek dat beginnelingen leert bloggen, maar ook oude knarren tips kan geven.
En ik sta er zelf ook in. Joepie!





foto Femma

Wat ik zo fijn vind aan deze nieuweling?

  • De vormgeving is hip, duidelijk en praktisch.
  • De hoofdstukken zijn niet te lang en niet te kort.
  • Je hoeft niet van voor naar achter te lezen. Omgekeerd kan ook.
  • de tips zijn handig en meteen bruikbaar, ik heb vooral wat aan de technische tips.
  • nog veel meer, maar ik ben nog niet klaar met lezen.




Foto Femma

Foto Femma




Het lezen van het blogboek deed me denken over mijn blog. 
Waarom ik het doe.

Ik hou van dit plekje op het net. 
Ik kan er mijn ei kwijt en leerde zoveel toffe mensen kennen dankzij deze berichten.
Ik heb ook overal een fotoboek bij. Zo leuk om nog eens digitaal terug te bladeren in oudere berichten en te ontdekken dat ik erg evolueerde en dat mijn kindjes veel groeiden.

Deze blog startte in 2007 als mamablog.
Of eerder een kindjesblog.
Voor verre familieleden.
Ik schreef over het dagelijkse leven van mijn peuters,
maar dat is niet meer relevant voor jullie.
Dus beginnen onze berichten nu vanaf het moment dat ik de naaimachine ontdekte.

Kijk nu niet meteen terug naar die eerste berichten. 
Ik groeide in de kunst van het bloggen.
Ik leerde mooiere foto's maken,
ik leerde gadgets toevoegen,
ik werkte wat aan de layout...

Een belangrijke tip die ik uit het boek oppikte is dat je moet schrijven over een passie.
Waar het hart van vol is.
Dat geeft je energie en zin om door te gaan.

En nu ga ik nog wat naaien.
Dan kan ik jullie binnenkort met veel liefde een nieuw maaksel tonen.




Reacties

  1. Ik ben benieuwd naar je nieuwe maaksels en naar het blogboek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kocht dit superleuke boek zaterdag! Ik las het in 123 in bad helemaal uit! In het vervolg gebruik ik mn bad niet alleen als ontspanning maar ook als fotostudiootje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet niet of ik mezelf een oude knar moet noemen, maar ik ben ik elk geval trots op mijn kleine nominatie achterin het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. met passie liefje, met passie, daar gaan we voor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal mee eens. Heerlijk om je passie met anderen te delen via een blog en ook heerlijk om terug te "bladeren" in je eigen verhalen en foto's.
    Geniet er nog heel lang van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet van je passie, wij genieten met je mee! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fijn dat jij geniet en dat wij meteen ook kunnen meegenieten. Een prachtig blog. Ik ben benieuwd naar het blogboek, dat wil ik ook wel eens zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!