eekhoorntjestrui



Ik maakte uit een effen sweaterstof een trui voor Mona.
De mouwen zijn raglan. Dat naait erg gemakkelijk en snel.
Het patroon vond ik in een boekje van Ottobre.
Vraag me niet meer welk. Ik heb enkele jaargangen liggen en vond zowat in elk boekje een patroon.

Onderaan was de trui lang genoeg om om te zomen met een brede boord.
De mouwen en de kraag werkte ik af met boordstof.




Omdat het voorpand te saai was zonder, kwam er een strijkapplicatie van Van Ikke op.


Maar waar Mona meest fan van is, zijn de aaibare stroken op de mouwen.
Dat idee zag ik in de collectie van Anne Kurris.

Ik stikte tussen twee lappen sweater een strook pels. 
Dan knipte ik het mouwpatroon uit. 
Een hele hoop gepluis, maar het is het waard.











De sweaterstof kocht ik in Oostende bij een stoffenwinkel in een drukke winkelstraat. 
Ik weet geen naam. De pelsjes zijn resten van eerder gemaakte dekentjes.
De strijkapplicaties kan je vinden bij Veritas en online.

Reacties

  1. Laat de herfst nog maar even wachten maar dan kan ze hem vast vaak aan doen,heel leuk gedaan,zowel de mouwen als de strijkapplicatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, ik ken kleine meisjes die dat hier ook wel leuk zouden vinden. Met eekhoorn, pelsjes en alles. Misschien eens lief vragen aan onze handige tante/meter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Een truitje dat hier ook in de smaak zou vallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In die stoffenwinkel ben ik ook eens beland. In een kelder ! En ik weet ook geen naam. Dat streepke pels is echt subliem !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt! Toepasselijke locatie voor een fotoshoot! Ik vermoed dat ik zou blijven wrijven over dat pelsje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag trui zonder kind al op Facebook passeren, en dacht meteen "Helemaal Monastyle!" Die pelsjes op de mouwen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love it! En die laatste foto... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die laatste foto is zo lief.
    Ik zou zo'n trui voor mezelf ook nog wel willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De trui is super leuk!
    Die laatste foto vind ik trouwens FANTASTISCH!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Coole trui !
    Leuke print !
    Mooie foto's !
    Knap gedaan : die mouwstroken !
    By the way : de stoffenwinkel in hartje Oostende ( kelder naast de Inno ) is Moda stoffen. Er zit een tweede vestiging in Middelkerke bij de Colruyt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is echt een superidee! Daar gaan hier 2 dames ook heel blij van worden :)
    Erg gave trui ook zo met die eekhoorn er op!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De trui is heel mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh, die laatste foto. Echt super. Heel mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!