Tartan, je bent voor of niet.


Het is wat met ruitjesmotief.
Je houdt er van of net niet.
Er zit bij velen een emotionele lading achter.
Ik ben fan. 
En Emma ook! 
Gelukkig. Want er liggen nog ruitjes op haar te wachten.





Ik gebruikte voor Emma's jurk het patroon uit Stof voor durf het zelvers 2. Met mouwtje.






Het voorpand kon iets extra verdragen. Maar ruitjes zijn delicaat om te combineren.
Een wit kraagje kon, maar ik koos voor een ruffeltje.
Ik werkte een strook stof af met een rolzoom en rimpelde dan in het midden.





Voor al wie denkt dat ik een perfectionist ben. Dat is maar met mate.
Ik knipte mooi de rugpanden gelijk om de ruiten te laten doorlopen.
Maar bij het inzetten van de rits trok ik iets te hard aan de stof waardoor de ruiten niet meer mooi gelijk lopen. Ik heb eens diep gezucht en het zo gelaten. 
Dit is een winterjurk. Meestal zit daar gewoon een vest of een trui over. 
:-)



Stof bij Stoffen Online
Vest JBC.

BewarenBewaren

Reacties

  1. Hoe kan je nu niet van ruitjes houden? Zo schoon kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grote fan van ruitjes, en ook de oudste dochter kiest er steeds de kleedjes/stofjes met ruitjes uit.
    Een hele mooie jurk voor Emma!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grote fan van ruitjes, en ook de oudste dochter kiest er steeds de kleedjes/stofjes met ruitjes uit.
    Een hele mooie jurk voor Emma!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben geen grote fan van ruiten...MAAR jij zorgt er wel voor dat je fan wordt 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook helemaal voor. In de kast hangt bijna net zo een jurkje te hangen voor Liesje (al kocht ik het wel)met net zo rood/witte ruiten (wel iets meer rood)en met lange mouwen. Ik kan amper wachten tot ze het aan kan. En ik kocht voor de jongens ook al ruiten :-). Mooi dus !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niets van te zien dat de ruitjes niet doorlopen. Je bent veel te kritisch voor jezelf.
    Ik ben al mijn hele leven fan van ruiten. Hmm, moet het er toch eens met mijn
    kleindochter over hebben. Misschien zit het ook in haar genen, of weet je dat nog
    niet als je nèt 5 jaar bent☺️?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig !
    Idd je bent voor of tegen :)
    Voor mijn dochter vind ik zulke stoffen te klassiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig jurkje, ik ben helemaal fan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ruitjes, geweldig toch? Doet me denken aan de jurkjes die mijn moeder vroeger voor me naaide. Ik heb alle soorten en kleuren ruitjes wel aangehad denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik,ben voor, alleen vind ik ruitjes naaien altijd zo'n gedoe...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben precies op slag voor :) Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!